tisdag 22 mars 2011

En fin syn.

Kom precis hem från årsmötet med Stockholms Naturskyddsföreningen. Årsmöten har en tendens att dra ut på tiden. Jag är trött och har lidit av vad jag tror är mitt livs första pollenallergi. I köket står L och kokar lingonsylt och har tentaångest. En fin syn. Och ett typiskt beteende. Trodde bara det var jag i det här hemmet som kokade sylt/bakade kakor/sådde frön när jag var överhopad med arbete. Skönt att bli motbevisad!

Funderar på att jobba hemma imorgon och 1) få struktur i uppsatsen. 2) Så några frön. 3) Baka bröd med mina nya presentsurdegar. 4) Klippa mig. En bra plan om än lite för lite fokus på det egentligt väsentliga. Men varför bryta ett invant beteende?

Nu ska jag fira mitt förnyade förtroende som styrelseledamot med en kopp ekote.
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...