tisdag 15 mars 2011

Minikokostoppar.

I helgen blir det kalas hemma hos oss. Jag håller därför på att bunkra upp med kakor och kaffebröd. Igår gjorde jag minikokostoppar. De må ha blivit smått bortglömda i resten av världen, men kokos ligger nära hjärtat på flera familjemedlemmar så därför tänkte jag blidka dem med dessa på lördag. Lagom stora för att sluka i en tugga om man är på det humöret men framförallt superenkla att göra!




Minikokostoppar

6 dl kokos
2 ekologiska ägg
1 dl ekologiskt strösocker
50 g smör
Skal från en halv citron
1 msk fin rom

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Blanda alla övriga ingredienser i en bunke och häll över smöret. Rör om och låt svälla i sådär 10 minuter. Därefter fyllde jag en fryspåse med kokossmeten och klippte av ett hörn så att jag lättare skulle få till de små kokostopparna. Jag spritsade ut kokossmeten på en plåt med bakplåtspapper och skjutsade in topparna i ugnen tills de blivit gyllene (ca 15 minuter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...