söndag 10 april 2011

Sköna söndag!

Oj oj vilken fantastiskt härlig söndag. En sån som man längtar efter varje vardagseftermiddag när energin tryter.


Jag blir alltid peppad att fixa grejer när solen lyser som bäst. Oftast städar jag soliga helgdagar (vilket kan verka märkligt att frivilligt spolierar en sådan dag med städtrams) men idag har jag bakat två sorters surdegsbröd och vårstädat balkongen. Dagens bästa stund var att sitta i solen och blundandes dricka kaffe och provsmaka det egengjorda surdegsknäcket. Hejsan livsglädje!


Knäcket var faktiskt rätt lätt att göra men ser sjukt proffsigt ut när det är klart! Sånt gillas.



Gjorde även ett levainbröd som för första gången höll stilen och inte blev platt och tråkigt. Så sjukt j*vla gott med stora hål och allt.



Nu ska jag sitta en stund till på balkongen och sola ikapp med årets första humla som landade på talgbollen för en stund sedan.


En sån här dag med lika delar nytta och nöje gör mig alltid lite extra tillfreds när jag summerar helgen på söndagskvällen. Lite löjligt egentligen att ett lyckat brödbak och lite sol kan påverka ens dagsform så mycket. Löjligt och hoppingivande. Inga ouppnåeliga krav på vederkvickelse med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...