måndag 2 maj 2011

You like tomato I like tomahto.


Här står de och trånar, tomaterna, och vill ut i solen. Men de får vänta lite eftersom det ligger lite av en kallfront över huvudstaden. Ikväll vid 19.00-tiden var det inte mer än 3 grader utanför fönstret. Brr. Oroar mig lite för min lök som jag satte i helgen. Är det för kallt går de nämligen i blom och då blir det ingen lökskörd i augusti. Vissa har barn eller katter att oroa sig över medan jag kör lök, tomater och potatis.
Så är det med det.

Oavsett vilken oro du sitter och har just nu så tror jag att Ella och Louis kan få dig, liksom mig, på andra tankar. Omöjligt att inte låta huvudet vicka i takt. Omöjligt att inte sitta och småle.

2 kommentarer:

  1. Åh, tomater <3

    Jag kan ju inte odla något utom möjligen damm, men snart åker jag till Gotland och kollar in "det nya växthuset", varifrån jag tänker stjäla med mig just tomater. Om detta skulle misslyckas avser jag att stjäla dina istället.

    SvaraRadera
  2. Åh Martin, nog tror jag även du kan odla tomater. Sno en från gotland du.. eller kom över och välj ut en planta från min hemmaodling. Det skulle därmed inte vara stöld och din tomatkarma blir således intakt! Och du vet väl att en intakt tomatkarma är bästa sättet att lyckas med sin skörd, likväl som att lyckas i livet.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...