tisdag 19 juli 2011

Smulpaj El Greko




Tänkte dela med mig av ett schysst recept för lagom varma sommardagar som denna. Den här grekiska smulpajen flörtar med medelhavet och är ett lätt sätt att få en riktigt god middag.

Du behöver:
Squash
Aubergine
Lök
Svamp
Paprika
och gärna oliver och soltorkade tomater

Hacka allt och bryn i pannan i smör/olivolja. Krydda med citronjuice, vitlök (1-2 klyftor), salt, peppar.

Blanda smör, mjöl, sesamfrön, salt och fetaost till pajsmulor. Jag är inte så mycket för att måtta smulingredienserna när jag gör dem. Ett paket feta är bra och sen kör jag tills det blir en lagom smulig konsistens.

Häll grönsakerna i en pajform och ös smulorna över skicka in pajen i ugnen på 225 grader i sådär 20 min.

Fixa sallad under tiden.
Lyxigt att ha eventuella rester i matlåda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...