onsdag 14 mars 2012

Våren på liten kvist



Alltså det finns ju inget mer efterlängtat än att få omge sig med ett hav av blommor den här tiden när marken fortfarande är bar och brun och ögonen söker av alla rabatter man går förbi efter de där första krokusarna och snödropparna. Varje morgon när jag väntar på bussen står jag och tittar på när gubbarna på hötorget packar upp dagens blommor för försäljning. Hjorder med tulpaner, rosor, anemoner och mina absoluta favoriter ranunklarna! Jag dagdrömmer om att köpa hinkvis med ranunkler som Meryl Streeps karaktär i "Timmarna" och bara gå med ett fång vajande under armen hela långa dagen. Än så länge har jag inte slagit till på någon hink utan får trösta mig med min fina forsythiakvist som har slagit ut. På morgonen när jag går förbi ger den mig vårinjektioner genom näsa och ögon. Det luktar så gott, lite som påskliljor. Egentligen inte så insmickrande men väldigt mycket vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...