måndag 2 april 2012

Apropå balkongen..



...såhär ser den ut. Lite skitig och halvstädad men ändå vårig med påskliljor och pärlhyacinter som blommar (och flera som blommat över och väntar på utplantering). Och så alla tomma krukor som jag ska fylla med massa kryddor och blommor så det räcker hela sommarhalvåret.

I matlådan på bordet förgror jag sallatsfrön. De behöver kyla för att gro så jag har låtit dem stå ute i någon vecka tills jag sett att de börjat grodda sig. Nu står lådan inne på fönsterkarmen och jag hoppas att de första sallatsbladen visar sig snart.

Så fort solen återvänder ordentligt ska jag inreda balkongen ytterligare, men nu har denna process avstannat pga snön och kylan. Jag har istället valt att köpa hinkvis med tulpaner till köksbordet för att kompensera den grådaskiga utsikten.


1 kommentar:

  1. Det är de bästa med våren när man får göra första vårfixen på balkongen! I alla fall brukar resultatet vara väldigt uppiggande :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...