torsdag 20 december 2012

Julklappsinspiration för dig med extra stort hjärta







klicka för att komma till glädjeshopen

Ibland måste man stanna upp och fundera på om mormor verkligen behöver en till  kokbok eller ett par nya tofflor. Kanske kan du hitta nåt bra hemifrån, som är bättre begagnat och kombinera det med en get, en trave skolböcker eller en gråstarrsoperation? Kanske kan pengarna för en hastigt (och olustigt?) inköpt julklapp istället förändra liv på andra sidan jorden? Kanske kan ordet "kanske" bytas mot ordet "självklart"? Vi säger det, tycker jag.






3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Och skrev just om en begagnad julklapp jag ordnade häromdagen! http://samvetssnurr.blogspot.se/2012/12/julklappar-och-konsumtion.html

    SvaraRadera
  2. Jag rekommenderar varmt mikrolång på www.kiva.org! Varje år lånar vi ut motsvarande vad vi annars hade köpt julklappar för och när vi får tillbakabetalningar på lånen så lånar vi ut dessa pengar till någon annan, så summan utlånade pengar ökar varje år.
    Självklart önskar vi oss enbart "välgörenhetsklappar" till oss själva också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, "mikrolån" menar jag ju då, inte "mikrolånG", även om det är en rätt intressant ordkonstruktion.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...