torsdag 3 januari 2013

DIY Löskrage


Efter många dagar av julledighet pockar rastlösheten på uppmärksamhet. Idag tog jag mig för ett projekt jag funderat på att göra länge. Ett stycke löskrage inspirerat av COS:s version. Min version saknar resårbanden under armarna och är inte lika glammig och vågig men fyller samma funktion. Allt handlar ju om vilken ursprungsskjorta man får tag på. Min är en mansskjorta från random secondhandbutik för 40 pix.

Gör:
Det är verkligen inte raketforskning och känns nästan löjligt att beskriva men men.
Hitta en skjorta med fin krage. Märk ut hur stor du vill ha den. Klipp med tygsax på bak- och framsidan. Sy med sicksacksöm runt alla kanterna så tyget inte fransar sig.

Jag valde att ta bort den nedersta knappen som annars skulle bukta igenom tröjan man har över. Men det beror ju på hur urringade tröjorna man har tänkt att ha över är. Om de är urringade så är det finare att ha kvar alla knappar.

Så här blev resultatet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...