lördag 23 februari 2013

Dagens överraskning och tips!





Dagens surprice och tumme upp går till Lagerhouse och deras konceptvaror "Klokare val". Jag kanske är sjukt sen på denna potatis, men ändå, jag gillar initiativet. Lagerhouse för mig är butiken som satsar på slit- och slängkonsumtion med roliga prylar som inbjuder till köp utan att man egentligen vet vad man ska ha sakerna till. Åh en rolig kopp! Åh en rolig kudde (Wait a minute, har jag inte redan 15 roliga kuddar hemma?). Lite så. Och det är väl förvisso också fortfarande sant. Men det är ändå toppen att fler bra miljövalsprylar tar plats ute i butikerna. Här kommer mina favoriter. Som det fina presentpappret som är tillverkat av 100% återvunnet papper som är EU Ecolabel-certifierat.

 På temat att fasa ut ruggiga kemikalier i vardagsprylar vill jag gärna byta mina köksredskap i svart Ikea-plast mot dessa FSC-märkta träredskap av bok.

Mars närmar sig med hundra kalas och anledningar till bjudningar, vilket innebär att jag behöver investera i lite tjusigare torka-munnen-möjligheter än vanliga studentikosa servetter av toapapper.



På samma kalastema kan det vara fint att ge bort paket i tjusiga papplådor. Men misstänker att jag snarare tänker strukturera vår kaosbokhylla med fina lådor av återvunnet papper. Finns i flera storlekar och färger.




En snygg, bra miljövalsmärkt flytande tvål är aldrig fel. Jag har haft svårt att hitta tvål som är miljömärkt och samtidigt inte är parfymfri alternativt luktar tantparfym. Det här kanske är det jag har letat efter? Även om jag frågande undrar hur silke och grönt te luktar? Jag får anta att den mest kommer att lukta citron helt enkelt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...