söndag 17 februari 2013

Statistiken säger att våren är nära men utsikten utanför fönstret säger någonting annat

 

Idag drömmer jag om att kunna få äta sån här frukost på balkongen och känna lukt av annat än regn och murkna trädstammar. För att inte gräva ned mig helt i denna evighetslånga februarimånad sitter jag istället och skriver en lista på vilka fröer jag ska beställa inför kommande odlingssäsong. Hittills bara måste jag ha följande:

- Kålrot
- Bondbönor
- Lila sockerärtor
- Mizunakål
- Purpurböna
- Sockermajs
- Någon ovanlig squash (kanintebestämmamigfinnssåsjuktmånga)

Att läsa om såtider, utplanteringar och skörd i juli-augusti övertygar mig om att det säkert blir vår och sommar även i år. Det har det ju blivit alla tidigare år liksom. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...