tisdag 5 mars 2013

Så här mycket energi sparar du genom att panta




Jag gillar verkligen såna här hands on-beräkningar som tilltalar alla och en var. Jag pantar t.ex. gärna två flaskor för att med gott samvete kunna se på tv i en timma. Eller 39 st för att kunna platta mitt hår varje morgon i ett halvår. Det är viktigt att på riktigt förstå hur mycket energi som kan utvinnas ur en PET-flaska eller en aluminiumburk, det gör den ju så mycket mer värdefull. Så lätt att göra en insats!


Källa: Facebookflödet.

1 kommentar:

  1. Vem är det som räknat ut det? Jag blir alltid lite skeptisk till såna uträkningar, hur kan man veta att det stämmer tänker jag? Alltså jag är inte negativ till själva uträkningen, utan mer om det verkligen är så det är.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...