fredag 15 november 2013

Bäst just nu!





1. Mikael Persbrandts resonemang i intervjun i DN. Han är ju inte riktigt där än, men uppfriskande och överraskande uttalande måste jag säga. Vegetarianer kan behöva en fackelbärare av det mer macho slaget för att vinna ny mark och förklara hur osmart det är med kött för klassiskt raljerande män som blir kränkta om man tar deras biff ifrån dem. 

2. Att min blogg hamnat på Lisa Maries lista över bra saker just nu. Right back at ya! Blev så glad!


3. Att jag varje morgon får svepa in mig i min nya ullhalsduk. Kommer att överleva även de bistraste av vintervindar i den. Nästan lika mjuk och go som en kurrande kattamage. Tumme upp för att den är svensktillverkad.   

4. Att smarta lånegarderoben lanserar långlån på ett halvår för kläder. Toppen eftersom man inte gärna vill lämna tillbaka plaggen man fastnat för efter futtiga 4 veckor.

5. Och sist men egentligen först; Johan Ehrenberg. Som person och krönikör. Alltså jag vet inte ens var jag ska börja. Bästa bästa människa! Jag vill klona dig och placera ut dig på samtliga arbetsplatser, i ledningsgrupper och grabbagäng och sedan luta mig tillbaka och bara njuta av förändringens vindar som kommer att svepa över detta land. Du får bara inte missa hans krönika Män förmår inte att göra världen bättre eller hans uppföljande 10 tips på hur man blir en mer jämställd man. Inte nog med att han knäckt nöten om vad vi behöver göra för att jämställa Sverige, han är en framstående miljökämpe som sliter för att Sverige ska börja producera egentillverkad sol- och vindel istället för ohållbar kärnkraft. Älsk på hans battle mot den moderata EUparlamentarikern under Sweden Green Building Conference. Citerar Skorpan Lejonhjärta: om alla vore som Johan så skulle det inte finnas någon ondska.


Peace out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...