fredag 9 maj 2014

Frågestund 2.0


 



Ibland är jag ju bara för glömsk. Kom just på att jag utropade en frågestund i början av året (eller kanske tom innan jul!?! Hemska tanke). En frågestund jag helt förlagt djupt inne i hjärnlobernas veckade vrår. Ber såklart hemskt mycket om ursäkt och tänker att jag samlar ihop alla frågor jag fått sedan dess och besvarar nästa vecka.

Men om du sitter och gnager på en fråga; om miljö, vegetarianism, vilken min senast lästa bok är eller vilken fågel jag är mest stolt över att ha skådat, just fire away! Jag besvarar allt. (Och snälla, ställ frågor så jag slipper stå med dumstrut och känna mig övergiven över att ha slagit på en stor trumma som ekar tomt i cyberspace).

Trevlig helg så länge!









4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har börjat med en stor rensning av hela lägenheten och mina vanor för att få i mig färre farliga ämnen från kläder,produkter och plast i köket men har kört fast lite.
    Jag äter ekologiskt i den mån jag hittar och där ekonomin tillåter men vad ska man egentligen satsa på om ekonomin inte räcker till ekovarianter av allt? Är det fortfarande potatis,bananer,vindruvor,russin och mjölk som gäller? Kaffe dricker jag inte och när det är dags att köpa nytt te tänkte jag leta efter goda eko och fairtradealternativ. Jag äter choklad men tycker att det ekologiska utbudet är så litet i mina vanliga affärer! Vet du någon god ekochoklad och var man kan hitta den?
    Vet du någon bra tandkräm som är bra både för mig och naturen? Min tandläkare tjatar så om flour men vad jag har läst så ska man inte använda det, kan du reda ut det lite enklare?
    Det bästa är ju att inte köpa nytt, men om man drar lite större storlekar i kläder så är det svårt att hitta på secondhand, vad ska man då tänka på när man köper nytt och vet du något ställe som har ekokläder i större storlekar än 42?
    Har du tips på mobiltelefon? Min håller inte länge till och jag blir nipprig på alla försäljare som tror att de vet bäst men så fort man ställer frågor kring miljön och produktionen står de som frågetecken.
    Passande att du skulle ha frågestund nu och ville ha frågor! Hoppas inte det blev för kollrigt för dig :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag undrar om och isåfall vad du brukar köpa för ekoprodukt/er på systemet? Svårt att veta vad som är gott.

    SvaraRadera
  3. Halloj! Tack för en fin och trevlig blogg! Jag funderar på det här med reslust. Älskar att resa - både stort och smått. Så svårt att veta hur man ska förhålla sig till det! Försökt att hålla igen på flygresor men då infinner sig snart en slags avundsjuka på folk i min närhet som reser lite hit och dit - och jag vill ju vara en levnadsglad person, inte bitter! Antar att du också funderat på detta. Hälsn Karin

    SvaraRadera
  4. Hej, jag hittade en bild på nätet som kom från din blogg, och jag undrar om jag får lov att använda den i ett bildspel som ska visas i nästa vecka. Du kan maila mig på kalvhagen@telia.com, så berättar jag mer och visar vilken bild det handlar om.
    /Marie Varberg

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...