torsdag 20 november 2014

Den oväntade fortsättningen på sötpotatisprojektet



Gissa min förvåning när jag tömde ut min halvvissna sötpotatisranka ur sin kruka, för vidare transport till komposten, och hittade följande små knölar i jorden!!

Blev så himla överraskad över denna upptäckt. Jag hade ju inte kunnat föreställa mig att det skulle funka att odla sötpotatis i kruka. Så fantastiskt glatt att se.

Och tänk om jag hade vetat vad som jäste i jorden, då hade jag värnat min trötta ranka lite mer än jag gjorde på slutet. Pysslat om och givit mer vatten och näring som värsta sugarmaman.

Nu är knölarna uppätna under högtidliga former och jag smider planer om att testa detta med förökning av sötpotatis i lite större skala nästa år. Är det någon som har egen erfarenhet av detta?


Tidigare episoder av sötpotatisprojektet hittas här:
Del 3: Finns tydligen inte (?) = Har jag missat att uppdatera om hur frodig och grön potatisrankan har varit hela sommaren? Fy skäms mig! Får leta igenom mina foton för att se om jag kan visa en tjusig bild på den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...