söndag 1 mars 2015

Kvällslektyr första mars




Detta sysselsätter jag mig med en söndagskväll i tidigaste mars. Perfekt kvällslektyr för den som vill bädda för vilda odlingsdrömmar. Odlarens handbok av André Strömqvist är en finfin bok för den som vill gå mer på djupet, men fortfarande inte är superprofessionell och tekniknördig vad gäller grundstoderna i odling.  Ikväll plöjde jag kapitlet om "Kompost och gödsel" och längtar efter våren så att jag kan börja separera ut grönsaksavfallet och annat komposterbart  från vanliga hushållssopan igen. Jag har även planer på att efterlysa kollegors gräsklipp  och löv samt tömma och ta med mig hem kaffesumpen från kontorets kaffemaskiner som jag ska använda som gödningsmedel till kolonin. Det känns fint att kunna använda det andra ser som avfall. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...